asd asdsa f
Business

Globální letecké společnosti varují před obchodním napětím

7


Americká vláda obnovila celní hrozby vůči Číně a uvalila cla na ocel a hliník i pro své spojence: Kanadu, Mexiko a Evropskou unii. „Vždy se obáváme, když se začne objevovat napětí kolem globálního a volného obchodu,“ řekl Doug Parker, výkonný ředitel společnosti American Airlines Group. Američané ještě podle něj neviděli žádné dopady na své tržby.Nejistota by mohla omezit poptávku po podnikatelských cestách, což je klíčový zdroj příjmů pro letecký průmysl, jak uvedla Gloria Guevara Manzo, výkonná ředitelka Světové rady pro cestovní ruch (WTTC).
airbus a380.jpg
„Obchodní cestující musí čekat na to, co se stane, zda bude jejich podnikání ovlivněno, zdali budou muset diverzifikovat nebo třeba zamířit na jiná místa. Obchodní válka podle ní není v tomto směru nikterak přínosná. Plánovači společností Boeing a Airbus zopakovali, že nejistota je pro podnikání špatná a dodali, že volný obchod podporuje hospodářský růst a vytváření pracovních míst.
boeing 777.jpg
Společnost Airbus uvedla, že letecký průmysl existuje proto, aby lidé mohli volně cestovat a trhy byly otevřené. „Letecký průmysl je jednou ze součástí toho celosvětového,“ řekl obchodní ředitel společnosti Airbus, Eric Schulz, novinářům. „Případnou obchodní válku vidíme negativně, protože představuje hranice a omezení pro každého, včetně našich zákazníků.“
Obchodní tarify by nicméně neměly významný dopad na výsledky společnosti Boeing, jak uvedl pro agenturu Reuters marketingový viceprezident společnosti pro komerční letouny, Randy Tinseth.
rozpis letů.jpg
„Kupříkladu si myslím, že 90 % hliníku, který získáváme, pochází z domácího trhu,“ dodal. Eric Schulz ze společnosti Airbus mimo jiné uvedl, že je příliš brzy na to, aby bylo možné říci, jaké budou přímé finanční dopady na tuto evropskou firmu. Každoroční setkání IATA sdružuje zhruba 130 generálních ředitelů a 1000 delegátů.